tirsdag, juli 24, 2007

Märtha snakker med engler


Og det må hun jo få lov til - vrangforestillinger er jo faktisk ikke forbudt. Norsk Luthersk Misjonssamband mener imidlertid hun bør melde seg ut av den norske kirke.

Det er jo ikke akkurat det at kirken IKKE tror på engler da. Debatten raser visstnok ennå om hvor mange som får plass på et knappenålshode. Men, misjonsforbundet har jo fremmet vrangforestillinger world wide i mange herrens år, og liker nok ikke konkurranse.

Lurer på om Harald, Sonja, Ari og resten av gjengen er trist som faen over denne utviklingen.

Personlig synes jeg Märtha er tøff som tør å gå sine egne veier!

11 kommentarer:

Laila sa...

Alle bør melde seg ut av den norske kirke.
Nei da, bare tuller :p

Men seriøst: Det virker som om kirken ofte er mer opptatt av hva som skiller oss, enn av hva som forener. DET er et trist som f*** fokus å ha, det. Kristne tror jo selv på engler, som du påpeker. Så dette kunne kirken gjerne ha brukt "til sin fordel", fremfor det motsatte. Men men... den norske kirke er et kapittel for seg. Og jeg har heldigvis meldt meg ut for lenge siden (selv om jeg tror på engler og alt det der ;)

Nemo sa...

Her er vi helt på bølgelengde :O)

Jeg har også meldt meg ut, men de har visstnok meldt meg inn igjen mot min vilje.

Og jeg som trodde det var et bud som sa "Du skal ikke lyve"...

Milton Marx sa...

Jeg er litt skuffet over at fargen på Märthas vinger er så mørk på dokumentasjonsbildet ditt. Kan dette virkelig være riktig, eller er det en feil i bildebehandlingen?

Nemo sa...

Bildebehandling? Que? Jeg ikke vite kva det mene?

Nemo sa...

Vinger mørke for det bare være mangel på lys.

Milton Marx sa...

Ikke engel med skit på vingan?

Bra!

Men sannelig, sannelig sier jeg eder: når en hvit bil får en så mørk farge, skal den vaskes.

Nemo sa...

Jeg anbefaler Blenda for hvite englevinger - Omo Color for svarte.

Personlig har jeg også gode erfaringer med Gloria pussemiddel for ekstra skitne glorier.

Milton Marx sa...

Det ligger kanskje litt langt inn i fremtiden, men jeg gleder meg til at prinsessen formidler kontakt med maritime hybridengler. Dette vil være en kombinasjon av engler og havfruer.

Nemo sa...

En skal aldeles ikke se bort ifra at slikt snart dukker opp på prislisten hos Märtha og co.

Men en hybrid av engel og havfrue...snakker vi da om flyvefisk?

Milton Marx sa...

Dægger'n! Er det ikke de'rem sier: Det er mer mellom himmel og jord....

Men jeg vet ikke helt hvor mange som egentlig ønsker snakke med flyvefisker. Tror nok at det er flere som vil snakke med hesten, hunden eller katten sin.

Nemo sa...

Märtha snakker jo med hestene sine rett som det er.

Det var jo faktisk hesten som lærte henne å se sitt sanne jeg. (Kødder ikke)