lørdag, juli 14, 2007

Jeg hører på Genese!


Etter å ha hatt dårlig samvittighet for bare å presentere negativitet (bare tuller - jeg har ikke dårlig samvittighet det spøtt) etter å ha lest et innlegg hos Genese, fikk jeg det for meg at det faktisk FINNES positive ting her i livet - og at jeg ikke skriver om dem.

Ikke at jeg trengte en påminner om det, altså... Men disse tingene finnes normalt IKKE på Kompromissløse meninger!

Alikevel - og det blir sikkert ikke en vane, men her er en solskinnshistorie som betyr svært mye for meg:

Min datter på åtte år har sommerferie. Få lekekamerater er hjemme akkurat nå. Men hun har ikke glemt dem. Idag satt hun i timesvis og skrev brev til bestevennene, som jeg var med å levere i respektive postkasser i nabolaget. Brevene inneholdt diverse tegninger og MASSE hjerter.

-"Det var flott av deg å tenke på vennene dine", sa jeg. Ærlig talt så tenkte jeg ikke så mye på brevene, men var glad for at vi to kunne finne på noe å gjøre sammen.

Hun smilte med en entusiasme som smittet, -"kanskje jeg får en klem av de når de kommer hjem", sa hun og gav meg en klem som takk for hjelpen.

Trenger jeg å si mer?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hun har skjønt det, og du har skjønt at hun har skjønt det. Det skal ikke mer til for å få litt lys i tilværelsen.

Nemo sa...

:O)

Unknown sa...

Hmm.. Skulle ønske at jeg hadde vært så tøff at jeg hadde gjort det samme som datteren din..

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med stor respekt for kjærlige gjerninger

Nemo sa...

egoisten,

Samme her - samme her! Men det er jo ikke for sent å lære :O)