torsdag, oktober 26, 2006

Iskalde Norge


Det er iskaldt i Norge om dagen. Nei, jeg snakker ikke om høststormene. Jeg snakker om medmenneskelighet og ære.

For det ligger ingen ære i å kaste en 13 åring ut av landet. En 13 år gammel gutt som har bodd i Norge i fire år og fått en fosterfamilie. Hvor er barnevernet i Norge når de kan tillate at en gutt blir sendt til en alkoholisert og voldelig bestefar? Hvor er medmenneskeligheten i UDI? Den finnes ikke. For Norge er en maskin, en maskin som tygger deg i stykker hvis du står i veien for makta.

Norge trenger arbeidsinnvandring. 13 åringer arbeider ikke. Ennå. Kynismen rår. Har vi ikke bruk for deg, så driter vi i FN's barnekonvensjon, vi driter i om barn blir gjenforent med sin familie, vi driter svart gull og er fornøyd med det.

Vær dig selv nok!

Er det slik vi vil ha det? Eller slik:

Til helved med alle de vasne løgne!

Til helvete med de vasne løgner! Ashoks biologiske foreldre er ikke funnet. Moren forsvant under tsunamien. Faren har vært borte lenge. Ingen har søkt om å bli gjenforent med Ashok. Konspirasjon for familiegjenforening? Eller politisk konspirasjon for å kjøre den harde linja etter fadesen med irakerne?

Ashok har en familie, en fosterfamilie i Norge som er glad i ham. Venner som så på ham som en av sine. Norge har imidlertid ikke hjerte.

Har du ikke glemt Ashok, så gi beskjed! Har du glemt ham, så frisk opp minnet. Og gi så beskjed om vår kynisme.

Opprop. Hent Ashok hjem! Det er din samvittighet det gjelder.

Å, Gud give jeg lå lig; gid jeg sov i svarte jorden! Bøn og gråd ej binder på ham. - Peer, du er og blir forloren!

Er det slik det gikk med folkesjelen?




Divine Bitch har også tatt opp saken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dette er rett og slett for jævlig!

Jeg husker denne saken fra media, og da fikk jeg inntrykk av at gutten fikk bli.. Mulig jeg husker feil?

Greit nok at Norge vil ha en restriktiv innvandringspolitikk, men å hive ut barn på denne måten er rett og slett kvalmende!

Bra du setter fokus på dette.

Nemo sa...

Hei, Tormod

Hadde nesten glemt Ashok selv. Det skremte meg litt...

Det som virkelig skremmer meg er imidlertid at i denne saken er det BARNEVERNET som assisterer politiet i å dra barn bort fra familien og setter dem på fly mot ukjent skjebne. Hvor servile mot maktapparatet kan slike institusjoner være?