torsdag, februar 11, 2010

Zeitgeist addendum

2 kommentarer:

Bernt sa...

Går denne ut på det samme som den første "Zeitgeist" filmen? Jeg er villig til å gi den sjansen hvis det er noen interessante perspektiver der, men den første filmen var for å være ærlig et konspirasjonsmakkverk som jeg himlet med øynene mens jeg satt der og så. Etter å ha sjekket opp etterpå viste det seg at det meste var debunket også. Hvis det er de samme som står bak så har de vist at de ikke er spesielt interesserte i faktasjekking og at de er mistenkelig glade i hentydninger og propagandateknikker. Derfor er jeg ganske avventende angående denne.

Nemo sa...

Bernt, Jeg forkastet å vise den første filmen nettopp på grunn av dette du nevner.

Også denne filmen blir noe spekulativ utover. Men den er alikevel et godt grunnlag for debatt i forhold til vedtatte sannheter.

Jeg er personlig ikke enig i alle løsninger som presenteres, men problemstillingene er derimot interessante.

Mest interessant for meg er delen om det monetariske system. Det er en problemstilling som bør frem til debatt.