Kompromissløse meninger

"In Vinculis Etiam Audax"

mandag, november 06, 2006

Kulturen må sikres


- Kulturen må sikres!


-Åh..?

- Kultur må sikres gjennom grunnloven. Så viktig er det!

- Betyr det at en kan lovfeste mer kultur?

- Selvsagt. Og om det ikke finnes nok kultur, så dukker den nok frem så snart en vifter med pengene.

- Er det lagt inn midler i denne grunnlovsendringen? Det pleier jo ikke....

- Midlene står kommunene for. De har jo fått så mye penger nå atte.

- Så, for å skape kultur er det nok å planlegge i kroner og øre? Akkurat som i Sovjet? En planlegger å produsere 1000 kilo kultur i en femårsplan?

- Nettopp. Kultur skapes ikke i et vakum.

- Her til lands klarer vi jo ikke engang å planlegge kraftforsyningen til midt-norge. Stakkars jævler må betale prisen for den inkompetansen...

- Nettopp, vi må planlegge!

- Var Ibsen planlagt?

- ?

- Kielland?

- Kielland var jo i opposisjon til det etablerte, klart det ikke var planlagt!

- Så nå får vi bare glad-kultur?

- Nettopp!

4 Comments:

  • At 9:27 p.m., Blogger Jassmonsteret said…

    Vittigt.

    Jeg liker ikke opera og laster ned tegneserier fra nettet. Der har du min kultur.

     
  • At 9:59 p.m., Blogger Helge Samuelsen said…

    Jeg har faktisk hørt en og annen opera. Men ville ikke i min villeste fantasi bedt deg om å subsidiere den for meg :)

     
  • At 11:32 p.m., Anonymous kurt said…

    Statskontrollert kultur... Hmm Hvem bestemmer hva som er verdig?

     
  • At 12:42 a.m., Blogger Helge Samuelsen said…

    Giske bestemmer det :)

     

Legg inn en kommentar

Links to this post:

Opprett en link

<< Home