onsdag, mai 14, 2008

Politisk gjennombrudd?


Kompromissløse meninger er indirekte ansvarlig for at Frp tar opp geotermisk varme på fylkesnivå i Rogaland. Kurt Wegner Simonsen tok på eget initiativ opp spørsmålet med Frp lokalt i Gjesdal bevæpnet med argumentasjon fra undertegnede, og de tente på ideen med utsagn som "hvorfor har ingen tenkt på dette før", osv.

Dette ser jeg på som meget interessant, og vil applaudere Frp for å høre på grasrota og for å ha evne til å tenke utenfor boksen. Vi er i den noe psykedeliske situasjon at noe som virkelig kan monne i forhold til klimatiltak faktisk kan komme fra partiet som av mange er sett på som miljøsinke.

Dette bekrefter nok en gang min "bakvendtland-teori". Og eksponerer samtidig nådeløst og uten blygsel manglende evne til reelle miljøtiltak hos de såkalte "rødgrønne".

I tillegg, og like viktig, kan dette også bety begynnelsen på en ny energifremtid for Norge etter Oljå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei det er et bra Helge jeg ønsker deg lykke til bra jobba du klarte det til slutt Hilsen solagutten

Anonym sa...

Veldig bra. Og det skulle bare mangle at du ike skulle bli hørt. Politikkens verden er imidlertid noe underlig av og til.

Anonym sa...

Genialt. Gratulerer! Som Rogalending selv synes jeg det er kult at noe slikt kommer fra vår kant av landet. :D

Jeg må si jeg er overrasket over å skulle applaudere FrP for noe. Det blir sjeldnere og sjeldnere med åra. ;)

Årsaken til at man kan observere fenomenet du kaller "bakvendtland" er simpelthen det faktum at vi har så minimal spredning blant mainstream partiene våre. Vet ikke om du har lagt merke til det i debatter, men de diskuterer stort sett bare alternativer av de samme tiltakene. Veldig sjelden dukker det opp reelle alternativer.

Helt ute på venstrefløyen, derimot, har vi konsekvent relle alternativer. ;)

Admiral_Gringo sa...

Gratulerer :D

Og tenk at Frp ble partiet?
Verden er ikke svart/kvit.

Nemo sa...

Ja her er jeg den som er mest overrasket! Jeg dømte prosjektet om å få reell oppmerksomhet nord og ned opprinnelig, men siden interessen først kom, så bidrar jeg gjerne, uavhengig av parti.

Det viktigste er å få frem slike alternativer, og faktisk så tror jeg Frp har en egen agenda med å finne nye løsninger.

Og det er jo faktisk - den politiske stoda ellers tatt i betraktning - en bra ting i seg selv!